Grangärde Hembygdsförening

Tycker du att vår hembygdsgård är inbjudande?

Tycker du att vi i föreningen gör att bra jobb för vår hembygd?

STÖD oss då gärna genom att bli medlem!

För endast 50 kr per år stöder du vårt arbete. Sätt in summan på vårt bankgiro 5921-3199 och uppge namn och adress så får du vårt välkomstbrev och blir därmed medlem.

Vill du göra mer än bara bli stödjande medlem?

Om Du är intresserad av att göra en liten (eller kanske stor!) arbetsinsats på vår fina hembygdsgård eller inom någon annan del av vår verksamhet så hör gärna av dig. Ju fler vi är som arbetar praktiskt desto bättre blir resultatet.

Du kanske tycker om att snickra eller vårda gamla hus. Gärdsgårdbygget pågår alltid för dig som vill pröva på. Området inom gärdesgården ska skötas både när det gäller den lilla trädgården eller miljön för övrigt. Vid alla arrangemang behövs många händer – både för att baka, servera eller hjälpa till med allt möjligt. Vi har ett stort arkiv som behöver omvårdnad och gamla inventarier som ska skötas om. Det finns kort sagt en uppgift för alla och om Du känner att något passar just Dig – hör av dig!

Styrelsen för Grangärde Hembygdsförening

Ordförande Anna-Karin Andersson: tel 070-675 12 97